Hjælp til knibeøvelserne

Hjælp til knibeøvelserne

Du ved, du burde, men får det ikke rigtig gjort, vel? Her får du et link, der gør det meget lettere at gøre knibeøvelser, så dit bækken kommer i form både før og efter fødslen.

Bækkenbund er sådan noget, man burde gøre noget ved. For de fleste kvinder er det forbundet med dårlig samvittighed. Og det er vigtigt at gøre øvelserne, men op til en fødsel er det ligeså vigtigt at få skabt forbindelse ’derned’, ”fordi det hjælper dig under fødslen, at du kan finde de muskler og spænde dem, og ikke mindst afspænde dem,” som jordemoder Dorthe siger.

Jeg er en af dem, der synes, det er decideret ubehageligt at lave knibeøvelser, og det er mentalt ubehageligt, hvor mærkeligt det end måtte lyde.

Og så har jeg også været i tvivl om, hvor stærk jeg var i bækkenbunden – hvad er stærk og hvordan mærkes stærk? Men det kan man faktisk teste, når man tisser: Prøv at knibe strålen over og hold den lukket, så får du en fornemmelse af, om det er easy peacy for dig, eller om du kun kan holde i få sekunder. Du må til gengæld ikke lave dine øvelser, hver gang du tisser, fordi det kan skade din blære og urinveje på sigt. Men teste er fint.

Og her får du så guld-linket til helt gratis mp3-filer med forskellige knibeøvelser, hvor du bliver guidet igennem uanset om du er derhjemme, sidder i bussen eller går på gaden – og det er altså lidt nemmere, når der er en, der hele tiden guider og fortæller dig, hvad du skal gøre.

Download dem gratis her Gynzone.dk

P.S Kagerne er fra sammenkomst i Jordmoderhuset

Skriv en kommentar

Husk at udfylde de felter der er markeret med * krævet