Seminar ved Klassisk Homøopater MDSKH, RAB, PCH Lina Hedin og Kåre Troelsen, fra Grønnegårdsklinikken

Seminaret giver en praktisk og grundig gennemgang af de homøopatiske lægemidler der kan bruges før, under og efter en fødsel, både for mor og barn.

Pris: 1300kr. – Der er plads til max 14
Der er endnu ikke planlagt datoer for nyt kursus i 2013, men kontakt os hvis du er interesseret. info@fk-maia.dk

De to kursusdage fungerer bedst i forlængelse af hinanden som en helhed. Men det er også muligt kun at tage en af dagene.  Dog betyder det klart en mangel i viden og forståelse om emnet.  Skriv til os, hvis du kun kan deltage den ene gang.

1. Del Fødslen
Vi tager udgangspunkt i de symptomer og tilstande, der kan opstå lige før og under fødslen, og differentierer de lægemidler, der kan bruges i diverse situationer.
Der er også en kort introduktion til de homøopatiske principper og doserings guidelines.
Til sidst gennemgår vi de cases, deltagerne har taget med, og ser på mulige ordineringer.
EMNER; Blødning, Fødslen går i stå, Ingen sammentrækninger, Smerter i ryg, For hurtig fødsel, Frygt under fødslen, Vrede/ irritabilitet/ hysteri under fødslen, Tristhed under fødslen, Kvalme-opkast, Veer, Kulde/ varme problemer, Vejrtrækningsproblemer, Kramper, Udmattelse, Hovedpine, Smerte i hjertet.

2. Del Lørdag  Graviditet/ efter fødslen samt beskrivelse af de enkelte lægemidler som helhed.
Uden denne del vil man ikke få en forståelse af de enkelte lægemidler som helhed. Her arbejder vi med behandlingen af symptomer og tilstande, som kan opstå under graviditeten og efter fødslen.  Vi gennemgår, for at samle hele kursets viden, de mest brugte lægemidler og deres akutte brug i graviditeten og fødslen. Derudover gennemgår vi i detaljer de største lægemidler dyberegående. Dvs. deres generelle og psykologiske profil og hvordan de kan genkendes i personer før graviditets- og fødselssymptomer opstår.
EMNER: Blå baby, Blødning, Moderkage problemer, Skader, Urin-retention,Efterveer, Uro/ vrede/ ængstelighed, Chok, Afvisning af baby, Rygsmerter, Brystsmerter, Kejsersnit, Medicin bivirkninger,
Tang/sugekop, Smerter, Nedsunken livmoder.

Homøopati er den alternative behandlingsmetode der er mest brugt på verdensplan. Den er en integreret del af det etablerede sundhedssystem i en lang række lande i Europa og resten af verden. I Danmark er den endnu kun lidt kendt.
Behandlingsmetoden er over 200 år gammel og bygger på brugen af homøopatiske lægemidler som er ultra-fortyndede substanser fra plante, mineral og dyreriget.

Hvis du har et homøopatisk fødsels kit fra Helios eller et andet firma, så tag det gerne med.